Polityka prywatności
POLITYKA PRYWATNOŚCI
DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ w WIELKICH WYRĘBACH
Publikujemy ten dokument w celu wyjaśnienia powodów, dla których gromadzimy
i przetwarzamy dane osobowe w ramach prowadzonej przez nas działalności:
1. Co to są dane osobowe ?
Są to wszystkie informacje, które pozwalają bez większego wysiłku odróżnić jedną
osobę od pozostałych. Mogą one dotyczyć zarówno wprost tej osoby (takie jak imię
i nazwisko, numer identyfikacyjny, a czasem nawet adres e-mail lub konto internetowe),
jak też takie, które nie opisują jej bezpośrednio. Przykładowo dotyczą jej cech, stanu
zdrowia, poglądów, miejsca zamieszkania, nałogów, rasy lub wyznania.
2. O jakich danych osobowych mówimy w naszym przypadku ?
Są to dane które przekazują nam nasi Mieszkańcy, Opiekunowie prawni naszych
mieszkańców, Klienci, Użytkownicy, Kontrahenci oraz nasi Pracownicy, w związku z
korzystaniem z naszych usług, współpracą z nami lub zatrudnieniem. Dane te są przez
nas przetwarzane.
3. Co to znaczy przetwarzanie danych ?
Przetwarzanie to wszelkie czynności jakie możemy wykonać danymi osobowymi –
związane zarówno z ich aktywnym wykorzystaniem, takim jak gromadzenie,
pobieranie, utrwalanie, łączenie, modyfikowanie czy też udostępnianie, jak też
pasywnym, takim jak przechowywanie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie.
4. Kto jest Administratorem Danych (to znaczy ma wpływ na ich
przetwarzanie oraz bezpieczeństwo)?
Administratorem Danych Osobowych jest Dom Pomocy Społecznej w Wielkich
Wyrębach, Wielkie Wyręby 23, 83-230 Smętowo Graniczne, NIP: 5931090551, REGON:
191887940, reprezentowany przez Dyrektora – Bogdana Jędrzejewskiego.
Z Administratorem Danych można kontaktować się:
pod adresem korespondencyjnym: Dom Pomocy Społecznej w Wielkich
Wyrębach, Wielkie Wyręby 23, 83-230 Smętowo Graniczne,
pod adresem poczty elektronicznej: sekretariat@dpswyreby.pl
Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych Osobowych, w osobie: Marek Mróz,
z którym kontakt jest możliwy pod adresem poczty elektronicznej
sekretariat@dpswyreby.pl
5. Na jakiej podstawie prawnej i w jakim celu przetwarzamy Twoje dane?
Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej
z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą taką może być Twoja zgoda
przetwarzanie danych lub inne zapisy prawne pozwalające na to, zawarte w Ustawie
z dnia 10 maja 2018 r. o Ochronie Danych Osobowych oraz Rozporządzeniu Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określanym jako „RODO”).
Twoje dane mogą być przez nas przetwarzane w kilku różnych celach, przykładowo:
Jeżeli jesteś naszym Mieszkańcem lub osobą zainteresowaną skorzystaniem
ze świadczonych przez nas usług. Twoje dane przetwarzamy w związku z zawartą
z Tobą umową lub w ramach przygotowań do zawarcia takiej umowy - Art. 6 pkt.
1 lit b RODO. Odbywa się to zawsze za Twoją wiedzą i wolą. Wyrażając zamiar
zawarcia umowy, wiesz jakie dane osobowe będą potrzebne do jej podpisania,
a po jej podpisaniu masz wiedzę, jakie dane w tym celu przekazałeś lub
przekażesz w okresie późniejszym,
Jeżeli jesteś opiekunem prawnym naszego mieszkańca, Twoje dane mogą być
przez nas przetwarzane w oparciu zgodę jakiej nam udzieliłeś Art. 6 pkt. 1 lit a
RODO lub zezwalający nam na to przepis prawa Art. 6 pkt. 1 lit c RODO, może to
mieć także związek z pismem lub wnioskiem jaki do nas przesłałeś. Wykonujemy
w takim przypadku – jako organ publiczny – obowiązek prawny, nałożony na nas
przez przepis w randze co najmniej rozporządzenia lub ustawy. Przepis ten
jednoznacznie określa rodzaj i zakres danych jakie możemy gromadzić
i przetwarzać.
Jeżeli jesteś naszym Petentem lub Współpracownikiem, Twoje dane mogą być
przez nas przetwarzane w oparciu o zezwalający nam na to przepis prawa, może
to mieć także związek z pismem lub wnioskiem jaki do nas przesłałeś
i przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na
administratorze wynikających min. Z Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki
Socjalnej z dnia 23 sierpnia 2012 r. w sprawie domów pomocy społecznej oraz
Ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o Pomocy Społecznej, - Art. 6 pkt. 1 lit c RODO.
Wykonujemy w takim przypadku – jako organ publiczny – obowiązek prawny,
nałożony na nas przez przepis w randze co najmniej rozporządzenia lub ustawy.
Przepis ten jednoznacznie określa rodzaj i zakres danych jakie możemy gromadzić
i przetwarzać w związku z pozostający w zgodzie z literą prawa i właściwie
pojmowanym interesem publicznym.
Możemy też przetwarzać Twoje dane w związku z koniecznością zapewnienia
bezpieczeństwa osób i obiektów lub bezpieczeństwa sieci i informacji. Jest to nasz
prawnie uzasadniony interes – art. 6 pkt1 lit f RODO. Jeśli w tym celu będzie
stosowany monitoring wizyjny, zostaniesz o tym poinformowany w formie
odpowiednich tabliczek informacyjnych lub piktogramów.
Jeżeli jesteś zainteresowany podjęciem pracy u nas, Twoje dane zawarte
w aplikacji lub CV przetwarzane są w formie papierowej lub elektronicznej.
Podstawą prawną jest tutaj wypełnienie obowiązków prawnych ciążących na
Administratorze wynikających z art. 221 § 1 Kodeksu Pracy z dnia 26 czerwca
1974r., i odbywa się zgodnie art. art. 6 ust. 1 lit. c RODO oraz w celu podjęcia
działań na Pana(ni) żądanie przed zawarciem umowy o pracę – zgodnie z art. 6
ust. 1 lit. b RODO. Twoje dane osobowe, inne niż wymienione w art. 221 § 1
Kodeksu Pracy z dnia 26 czerwca 1974r. mogą być przetwarzane zgodnie art. 6
ust. 1 lit. a RODO na podstawie udzielonej zgody, którą możesz w każdej chwili
cofnąć. W takim przypadku Twoja kandydatura nie zostanie przez nas rozpatrzona
oraz niezwłocznie usuniemy wszystkie podane przez Ciebie dane. Natomiast
z chwilą zatrudnienia się u nas, dalsze zasady przetwarzania danych
oraz obowiązkowy zakres ich przekazania i dalszego przez nas przetwarzania
określają przepisy prawa pracy.
Jeśli korzystasz z naszej strony oraz jej podstron gdzie wykorzystywane są pliki
cookies – jest to nasz prawnie uzasadniony interes, a dane przetwarzamy
na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
Twoje dane przetwarzamy także w związku z tworzeniem rejestrów wynikających
z odrębnych przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek
wynikający z przepisów prawa) oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony
interes administratora).
Zamieszczania na swojej stronie internetowej informacji marketingowych o swoich
ofertach lub usługach. Wyświetlanie tych treści jest dokonywane
przez administratora zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. e RODO, gdzie przetwarzanie jest
niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym
Administratora, polegającym na publikacji treści związanych ze świadczonymi
usługami oraz treści promocyjnych akcji, w które administrator jest
zaangażowany.
6. Komu przekazujemy Twoje dane ?
Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom
przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. Ośrodkom Pomocy Społecznej, Placówkom
Służby Zdrowia, oraz systemu ubezpieczeń ( ZUS, KRUS, WBE), Powiatowemu centrum
Pomocy Rodzinie, placówkom oświatowym. Mamy tez obowiązek udostępnić je na
żądanie podmiotów uprawnionym do tego na podstawie innych przepisów prawa, np.
prokuraturze, oraz instytucjom i organom sądowniczym. Udostępnienie nastąpi jednak
tylko wtedy, gdy zwrócą się one do nas z wnioskiem w tej sprawie, wskazując prawo,
które im na takie żądanie zezwala.
Nie przewidujemy przekazywania Twoich danych do państw trzecich lub organizacji
międzynarodowych, to jest poza obszar gospodarczy Unii Europejskiej. Na terenie Unii
Europejskiej, dzięki RODO, którego tekst jest odstępny pod adresem:
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=OJ:L:2016:119:TOC
masz zapewniony identyczny poziom ochrony Twoich danych w wszystkich krajach
członkowskich.
7. Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przykładamy bardzo dużą uwagę do tego aby ograniczyć do niezbędnego minimum
zakres gromadzonych przez nas danych, jak też czas ich przetwarzania. W tym celu
wykonujemy systematyczne przeglądy posiadanych dokumentów papierowych
i elektronicznych, usuwając zbędne, których czas przydatności minął. Pamiętaj,
że o czasie przetwarzania Twoich danych, zależnie od podstawy w oparciu o którą je
uzyskaliśmy, mogą decydować odrębne – niezależne od nas przepisy prawne, które mogą
nakładać na nas obowiązek przechowywania Twoich danych, niezależnie od Twojej woli
lub chęci. Przykładem może być prawo pracy, prawo ubezpieczeń społecznych, kontrole
sądowe czy przepisy dotyczące rachunkowości.
Jeśli posiadane przez nas dane miałyby zostać wykorzystane w inny celu, niż w jakim
zostały one pozyskane, zawsze zostaniesz prze nas o tym poinformowany i będziesz mógł
się temu sprzeciwić.
8. Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?
Jeśli przetwarzamy Twoje dane osobowe, zawsze masz prawo do:
żądania dostępu do danych – w granicach art. 15 RODO,
ich sprostowania – w granicach art. 16 RODO
żądania usunięcia – w granicach art. 17 RODO,
lub ograniczenia czynności przetwarzania – w granicach art. 18 RODO,
wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych – w granicach art. 21 RODO,
przenoszenia danych, w tym uzyskania ich kopii – w granicach art. 20 RODO.
Wszystkie te prawa szczegółowo zostały omówione w art. 15 do 21 RODO, którego
tekst jest dostępny pod adresem wskazanym powyżej.
Możesz także wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych osobowych, w takim
przypadku niezwłocznie usuniemy Twoje dane osobowe, jeśli tylko nie wystąpi obowiązek
prawny nakazujący nam ich dalsze przetwarzanie na przykład przez okres określony
wymogami zapisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym
i archiwach.
Jeśli uznasz, że w jakikolwiek sposób – czego oczywiście nie chcemy – naruszyliśmy
Twoje prawa lub nie zapewniliśmy bezpieczeństwa Twoim danym osobowym, przysługuje
ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony
Danych Osobowych.
9. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji oraz informacja o profilowaniu.
W oparciu o Twoje dane nie są podejmowane przez nas żadne decyzje, które miałyby
charakter zautomatyzowany, o znaczy odbywałyby się bez udziału człowieka.
Nie podejmujemy także żadnych działań które miałyby na celu profilowanie Twojej osoby.
10. Jak chronimy Twoje dane ?
W celu zapewnienia bezpieczeństwa Twoich danych stosujemy wymagane prawem
środki organizacyjne i techniczne. W naszej siedzibie zainstalowaliśmy niezbędne
zabezpieczenia fizyczne, aby uniemożliwić dostęp do danych osobom nieuprawnionym.
Nasi pracownicy posiadają wymagane upoważnienia oraz mogą przetwarzać dane
w sposób ograniczony, tzn. tylko w takim zakresie, w jakim jest to konieczne do
prawidłowego wykonywania przez nich obowiązków służbowych.
POLITYKA PLIKÓW COOKIES
1. Czym są pliki cookies i do czego służą?
Cookies to pliki tekstowe, które zapisywane są w Twoim urządzeniu i używane
przez serwer do rozpoznania tego urządzenia przy ponownym połączeniu, są one
pobierane przy każdym Twoim „wejściu” i „wyjściu” z naszej strony. Cookies nie służą
do ustalania Twojej tożsamości, a jedynie Twojego urządzenia – m.in. po to,
by po rozpoznaniu używanej przez Ciebie przeglądarki, wyświetlany obraz był
jak najlepiej dostosowany do możliwości technicznych sprzętu np. jego rozdzielczości
lub wersji.
Cookies są stosowane najczęściej w przypadku liczników, sond, sklepów internetowych,
stron wymagających logowania, reklam i do monitorowania aktywności odwiedzających.
Ciasteczka umożliwiają także m.in. zapamiętanie Twoich zainteresowań i dostosowanie
do nich stron internetowych w zakresie wyświetlanych treści oraz dopasowania reklam.
Pliki te są używane praktycznie przez wszystkie działające w Internecie serwisy –
wyszukiwarki, strony informacyjne, blogi, sklepy internetowe, strony urzędów itp.
Korzysta z nich także nasza strona.
2. Co robią pliki cookies?
Generalnie pliki cookies działają one na następujących zasadach:
identyfikują dane komputera i przeglądarki używanych do przeglądania stron
internetowych – pozwalają np. dowiedzieć się czy dany komputer już odwiedzał
stronę,
dane pozyskane z „cookies” nie są w żaden sposób łączone z danymi osobowymi
użytkowników pozyskanymi np. podczas rejestracji w serwisach,
nie są szkodliwe ani dla Ciebie ani dla Twoich komputerów, czy smartfonów –
nie wpływają na sposób ich działania,
nie powodują zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych,
ani w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach,
domyślne parametry „ciasteczek” pozwalają na odczytanie informacji w nich
zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył,
na podstawie Twoich zachowań na odwiedzanych stronach internetowych
przekazują do serwerów informacje, dzięki którym wyświetlana strona jest lepiej
dopasowana do indywidualnych preferencji.
3. Jakie są rodzaje plików cookies?
Występują następujące typy cookies:
„Ciasteczka sesyjne” – (ang. session cookies) są tymczasowymi plikami,
przechowywanymi w pamięci przeglądarki do momentu zakończenia jej sesji.
Te pliki są obowiązkowe, aby niektóre aplikacje lub ich funkcjonalności działały
poprawnie. Po zamknięciu przeglądarki powinny być automatycznie usuwane
z urządzenia, na którym przeglądałeś stronę,
„Ciasteczka stałe” – (ang. persistent cookies) ułatwiają korzystanie z często
odwiedzanych stron. Pliki te przechowywane są w odpowiednim folderze
przez dłuższy czas, który możesz regulować w ustawieniach używanej
przeglądarki. Za każdym razem, gdy odwiedzasz stronę, dane z tych ciasteczek są
przekazywane na serwer. Ten typ plików cookie, z angielska jest czasem
nazywany „śledzącymi” (tracking cookies),
„Ciasteczka zewnętrzne” – (ang. third parties cookies) – są plikami pochodzącymi
zazwyczaj z serwerów reklamowych, serwerów wyszukujących itd.,
współpracujących z właścicielem danej strony. Dzięki nim wyświetlane reklamy są
dostosowane do Twoich zainteresowań i zwyczajów, co w zamian niejednokrotnie
pozwala na bezpłatne korzystanie z części zawartości serwisu. Z ich pomocą są
również zliczane „kliknięcia” na reklamy, preferencje użytkownika itp.,
4. Czy musisz wyrazić zgodę na używanie przez nas cookies?
Pamiętaj, że masz możliwość samodzielnego zarządzania „cookies”. Umożliwiają to
np. przeglądarki internetowe, z których korzystasz (zazwyczaj domyślnie mechanizm jest
włączony). W najpopularniejszych przeglądarkach masz możliwość:
zaakceptowania obsługi „cookies”, co pozwoli Ci na pełne korzystanie z opcji
oferowanych przez witryny internetowe,
zarządzania cookies na poziomie pojedynczych, wybranych przez Ciebie witryn,
określenia ustawień dla różnych typów „cookie”, na przykład akceptowania plików
trwałych jako sesyjnych itp.,
blokowania lub usuwania cookies.
Informacje na temat możliwości włączenia i wyłączenia ciasteczek w najbardziej
popularnych przeglądarkach znajdziesz w opcjach ich ustawień.
Pozostawienie prze Ciebie ustawień przeglądarki bez zmian oznacza zgodę na stosowanie
przez nas ciasteczek. Ich blokowanie lub wyłączenie obsługi niektórych ich rodzajów
może uniemożliwić Ci natomiast skorzystanie z pełnej funkcjonalności strony lub zakłócić
jej poprawne funkcjonowanie.
5. Do czego wykorzystujemy cookies?
W ramach strony stosowane są zarówno ciasteczka sesyjne, jak ciasteczka stałe.
Wykorzystujemy je w następujących celach:
tworzenia statystyk, co umożliwia ulepszanie zawartości stron ich struktury
i zawartości,
utrzymanie sesji Użytkownika strony.
W celu poprawnego wyświetlania strony zbierane są następujące informacje: nazwa
i wersja przeglądarki internetowej, ustawienia języka, data i godzina wysłania żądania
do serwera, IP z którego zostało wysłane żądanie, żądany URL. Dane te zbierane są
w celu umożliwienia prawidłowej obsługi strony.
W celu tworzenia statystyk wykorzystywane jest narzędzie analityki internetowej –
Google Analytics, które gromadzi dane oraz korzysta z własnych plików cookies zgodne
z Polityką Prywatności firmy Google dostępną pod tym adresem.
Google gromadzi na swoich serwerach dane pozyskane z umieszczania na urządzeniach
plików cookies i korzysta z tych informacji w celu tworzenia raportów i świadczenia
innych usług związanych z ruchem i korzystaniem z Internetu. Google może również
przekazywać te informacje podmiotom trzecim, jeżeli będzie zobowiązane to uczynić
na podstawie przepisów prawa lub w przypadku, gdy podmioty te przetwarzają takie
informacje w imieniu Google.
Dane zbierane przez naszą stronę nie są ujawniane ani udostępniane podmiotom trzecim
za wyjątkiem właściwych organów ścigania uprawnionych do prowadzenia postępowania
karnego w związku z jego wszczęciem na nasz wniosek.